E-mail marketing

E-mail marketing is een krachtig marketingkanaal om met je doelgroep te communiceren. Het is bovendien relatief goedkoop en meetbaar. E-mail marketing is een ideale manier om je doelgroep gepersonaliseerde content aan te bieden. Overdrijf maar beter niet, of je communicatie zal al snel als spam beschouwd worden.

Waarom inzetten op e-mail marketing?

E-mail marketing kan verschillende doelstellingen hebben.

Je kan er bijvoorbeeld je bestaande klanten mee informeren, inspireren of converteren. In het laatste geval kan dat een up- of crosssell zijn naar een product of dienst, maar evenzeer naar een event dat je organiseert.

Je kan er anderzijds ook

First things first

Vooraleer je aan e-mail marketing kan doen, moet je natuurlijk eerst over e-mailadressen beschikken. Stuur geen mails in het wilde weg de deur uit, want dat is niet toegelaten (en het effect zou eerder miniem zijn).

Hoe kom je dan aan e-mailadressen? Bijvoorbeeld door een listbuilder op je website te plaatsen. Of via mensen die hun e-mailadres hebben achtergelaten in functie van een campagne of een event.

Mail automation

Wil je geautomatiseerde berichten sturen? Bijvoorbeeld op een specifieke dag, zoals een verjaardag? Dat kan via mail automation. Met mail automation stuur je specifieke content uit op een specifiek moment, naar een specifiek persoon. Op basis van een trigger wordt een flow van mails geactiveerd. Mail automation maakt doorgaans deel uit van een grotere campagne en is uiteindelijk gericht op conversie.

De mogelijkheden voor jouw project bespreken?

Plan dan zeker een marketingbrainstorm. Dit is het ideale moment om elkaar beter te leren kennen en te kijken welke meerwaarde we kunnen bieden bij de uitvoering van je marketingplan.

Plan een creatieve brainstorm