Copywriting

Teksten schrijven kan iedereen. Wervelende teksten schrijven niet. Met copywriting ontwerp je interessante en overtuigende teksten met het oog op commerciële doeleinden. Dit kan zowel offline als online copywriting zijn. 

Help je lezer

Het hoofddoel van copywriting is om teksten te creëren waardoor jouw producten of diensten verkopen. Denk dus steevast aan de lezer tijdens het schrijven. Wie leest dit? Waar is hij naar op zoek? Hoe kunnen we zijn probleem oplossen? Deze lezer heeft het waarschijnlijk ook erg druk, houd dus rekening met scanbaar schrijven. Hier kan het gebruik van koppen, alinea's en afbeeldingen bij helpen. Logisch, maar toch gebeurt het niet altijd. Wie zijn lezer helpt, krijgt een gelukkige lezer en waarschijnlijk een goede klant. 

Voor wie schrijf je? 

Je schrijft copy voor jouw websitebezoekers, spreek deze dan ook persoonlijk aan en zorg dat de tone of voice past bij jouw bedrijf. Kies je voor het formele u of spreek je je klant aan met je? Staan er veel technische termen in de website copy of moet deze ook begrijpbaar zijn voor leken? Met copywriting wil je jouw product omschrijven, maar natuurlijk is het ook belangrijk om gevonden te worden. Verwerk daarom de zoekwoorden die jouw klanten gebruiken in de tekst en houd rekening met SEO tips. 

Bekijk ook deze diensten

SEO

Schrijf aantrekkelijke teksten voor je lezers én voor zoekmachines

Sociale media

Verleid je doelgroep met korte en relevante boodschappen

Website bouwen

Bouw een aantrekkelijke digitale toonzaal die leads aantrekt en converteert

De mogelijkheden voor jouw project bespreken?

Plan dan zeker een marketingbrainstorm. Dit is het ideale moment om elkaar beter te leren kennen en te kijken welke meerwaarde we kunnen bieden bij de uitvoering van je marketingplan.

Plan een creatieve brainstorm