Marketingkanalen

Via welke kanalen bereik je je doelgroep?

Stop de meeste energie in de kanalen die je doelgroep gebruikt. Daarom is het belangrijk om te weten te komen hoe je doelgroep op zoek gaat naar je product, via welke weg ze informatie inwinnen en waar er over jouw product of dienst gesproken wordt.

Welke marketingkanalen benut je?

Kies bewust voor kanalen waar je het maximale wilt uithalen. Bepaal voor elk kanaal een duidelijke doelstelling. Het ene kanaal zal enkel informatief zijn, het andere is meer gericht op inspiratie. Sommige kanalen zijn dan weer geschikter voor HR doeleinden. In elk geval zijn je marketingkanalen zijn veel meer dan enkel je sociale media.

Benut je onderstaande kanalen reeds?

> Je toonzaal
> Folders en brochures
> Je online marketing
> Beurzen
> Sponsoring
> Blogs
> Getuigenissen
> Events
> Google my business
> Je telefoon
> ...

Andere bouwstenen uit je marketingplan

Marketingdoelstellingen

Bepaal duidelijke doelstellingen en creëer de juiste verwachtingen

Concurrentieanalyse

Rechtstreekse concurrenten en alternatieven in kaart brengen

SWOT-analyse

Onderzoek je sterktes, zwaktes, kansen en opportuniteiten.

Bespreek vrijblijvend je project

Een marketingbrainstorm is het ideale moment om elkaar beter te leren kennen en te bekijken op welke manier we een meerwaarde kunnen zijn voor elkaar.

Plan je brainstorm