Segmentering

Verdeel je klanten in logische doelgroepen

Hoe beter je je klanten kent, hoe beter je je marketingacties kunt afstemmen op hun specifieke noden en behoeftes. Heb je er al eens aan gedacht welk potentieel je bestaande klanten nog hebben voor je bedrijf?

Ken je klant

Om je klanten goed te leren kennen, is een hedendaags CRM-systeem essentieel. In zo'n systeem verzamel je relevante data over je doelgroep, die je marketing en sales ondersteunt in hun inspanningen.

Nog te vaak zijn bedrijven bezig met het zoeken naar nieuwe klanten, hoewel bestaande klanten hun vertrouwen al uitgesproken hebben en mogelijk ook nieuwe klanten kunnen aanbevelen.

Dus heb je geen idee wie je klanten zijn vandaag? Dan is het moeilijk om je klanten van morgen te bereiken. Hoog tijd voor een analyse en extra aandacht voor je bestaande klanten.

Andere bouwstenen uit je marketingplan

Concurrentieanalyse

Rechtstreekse concurrenten en alternatieven in kaart brengen.

SWOT-analyse

Onderzoek je sterktes, zwaktes, kansen en opportuniteiten.

Missie en visie

Welk probleem los je op voor wie op welke manier, en waarom?

Bespreek vrijblijvend je project

Een marketingbrainstorm is het ideale moment om elkaar beter te leren kennen en te bekijken op welke manier we een meerwaarde kunnen zijn voor elkaar.

Plan je brainstorm