Contentstrategie

Vertel een verhaal

Wie wil je bereiken met welke content en via welke kanalen? Je contentstrategie vat het antwoord op deze vragen samen in een duidelijk stappenplan.

Waarom contentstrategie?

Content plaatsen zonder uitgedachte strategie is als ingrediënten kopen in de supermarkt zonder te weten welk gerecht je gaat bereiden. Om een lekker, of in dit geval goed resultaat te bereiken, bouw je een contentstrategie op. Dankzij de contentstrategie vertel je een samenhangend verhaal die de juiste boodschap aan de juiste klant op het juiste moment brengt. 

Concrete contentstrategie

Hoe zet je content in en kan je profiteren van het meeste resultaat? De Ondernemersfabriek helpt jou met het creëren en segmenteren van waardevolle en relevante content. Met het oog op het aantrekken en behouden van klanten. Een mooi aanbod aan content, zorgt voor vertrouwen en voor een duurzame relatie tussen jouw bedrijf en jouw (potentiële) klanten, want met leuke en interessante content zijn mensen sneller geneigd in jouw merk te investeren.

De onderwerpen waarrond je content creëert gaan we bundelen en plannen in een relevante roadmap, waarbij een consistent verhaal wordt verteld, passend aan elke customer journey. Dankzij het neerschrijven van deze roadmap leg je een samenhangende lange termijn visie vast, met korte termijn taken en meetbare doelstellingen. 

Andere bouwstenen uit je marketingplan

Concurrentieanalyse

Rechtstreekse concurrenten en alternatieven in kaart brengen.

SWOT-analyse

Onderzoek je sterktes, zwaktes, kansen en opportuniteiten.

Missie en visie

Welk probleem los je op voor wie op welke manier, en waarom?

Bespreek vrijblijvend je project

Een marketingbrainstorm is het ideale moment om elkaar beter te leren kennen en te bekijken op welke manier we een meerwaarde kunnen zijn voor elkaar.

Plan je brainstorm