Cijfers en dashboards

Bouw rapporten die je helpen om goede beslissingen te nemen.

Hoe neem jij beslissingen over je marketing? Doe je dat op basis van je buikgevoel of op basis van cijfers? Of gebruik je een combinatie van beide? Het kan altijd helpen om je marketing en communicatie te sturen op basis van een goed evenwicht tussen beide.

Marketing: emo of ratio?

Om goede beslissingen te nemen over je marketing is het een meerwaarde om je cijfers goed te kennen en om een marketinganalyse te doen. Wat is bijvoorbeeld de gemiddelde waarde van een deal? En welk marketingbudget staat daar tegenover?

Aan de hand van een aantal eenvoudige rapporten kan je je marketing bijsturen en optimaliseren. Bovendien wordt het zichtbaar in welke fase je meer of minder moet gaan inzetten. Heb je meer nood aan leads, of heb je voldoende leads, maar te weinig conversie?

KMO's die vandaag over relevante data beschikken, hebben per definitie een competitief voordeel.

Andere bouwstenen uit je marketingplan

Marketingdoelstellingen

Bepaal duidelijke doelstellingen en creëer de juiste verwachtingen

Concurrentieanalyse

Rechtstreekse concurrenten en alternatieven in kaart brengen

SWOT-analyse

Onderzoek je sterktes, zwaktes, kansen en opportuniteiten.

Bespreek vrijblijvend je project

Een marketingbrainstorm is het ideale moment om elkaar beter te leren kennen en te bekijken op welke manier we een meerwaarde kunnen zijn voor elkaar.

Plan je brainstorm