Marketingstrategie op maat van KMO’s
Een marketingstrategie is essentieel voor elke KMO. Het is een stappenplan dat je naar een specifiek resultaat brengt. Eens je zo’n strategie hebt uitgewerkt, zorgt ze voor rust, structuur en overzicht van al je marketing acties. Een marketingstrategie draagt bij aan het realiseren van je algemene bedrijfsdoelstellingen.
De Ondernemersfabriek is een marketingbureau dat KMO’s helpt met het opstellen en uitvoeren van een relevante marketingstrategie. Met een ruime bagage aan strategische trajecten voelen we ons in elke sector als een vis in het water.
In een marketingtraject van zes tot acht weken krijg je een future proof antwoord op de vraag: welk probleem los je op voor wie en op welke manier doe je dat?
Waarom een marketingstrategie uitwerken?
> Maak je bedrijf zichtbaar voor je doelgroep
> Vergroot je naamsbekendheid
> Help je sales team om te scoren
> Bouw consistent aan je merk
> Stroomlijn je marketing inspanningen
> Creëer overzicht, rust en structuur
Je marketingstrategie in 3 stappen
1. Het startpunt is een grondige analyse van je bestaande aanpak. Wat werkt goed, wat niet? We luisteren naar je doelstellingen en verdiepen ons in je markt. Om een marketingstrategie uit te werken is het ook belangrijk om een goed beeld te krijgen van je bestaande klanten, concurrenten en algemene trends binnen je sector.
2. In de strategische uitwerking kiezen we voor een duidelijke positionering in de markt. We werken een contentstrategie uit om je doelgroepen via de juiste kanalen te bereiken. Je aanbod wordt afgestemd op je segmenten.
3. We vertalen daarna je marketingstrategie naar een tactisch plan. De overzichtelijke kalender is je leidraad om een vlotte uitvoering van je marketingstrategie te garanderen.
Voer je je marketingstrategie liever niet zelf uit? Doe dan beroep op De Ondernemersfabriek.
De ideale partner voor de uitvoering van je marketingstrategie
De Ondernemersfabriek is de ideale partner om je marketingstrategie te realiseren. We positioneren ons als een betrokken en geëngageerde partner zo dicht mogelijk bij jouw bedrijf. Alsof het voor onszelf zou zijn. We vieren met je mee als het goed gaat maar zitten even graag mee rond de tafel op moeilijke momenten. Dat is het minste wat je van je marketingpartner mag verwachten.
De mogelijkheden voor jouw marketingstrategie bespreken?
Wil je starten met een marketingstrategie of een je bestaande strategie naar een hoger niveau brengen? Plan dan een marketing brainstorm. Dat is een vrijblijvend gesprek van 90 tot 120 minuten.
What’s in it for you?
> Een professioneel klankbord om je marketingstrategie af te toetsen
> De ideale kennismaking met je toekomstige marketing partner
> Eerlijke feedback over je marketing uitdagingen
Wat je mag verwachten van De Ondernemersfabriek
Klanten die tevreden zijn over hun marketingstrategie
Jef heeft ons in de juiste richting gestuurd met een goed plan van aanpak. Hij gaat heel praktisch te werk en daarom vertrouwen we de volledige uitvoering aan hem toe. Door regelmatig overleg bij ons op het bedrijf kunnen we kort op de bal spelen.





Bedankt Jef voor de verbluffende marketingstrategie, de toffe gesprekken en de last minute SOS-reddingen!





Jef gaat voor een persoonlijke aanpak, is meedenkend en luisterde goed naar onze noden. In tegenstelling tot vorige partners analyseerde hij eerst gronding ons bedrijf en onze sector alvorens met creatieve ideeën tot een origineel en duidelijk plan te komen. Door zijn goede opvolging hebben we eindelijk de prachtige website en originele marketingcampagnes waar we erg fier op zijn.





Jef heeft ons bedrijf mee naar een hoger niveau getild. Een ondernemer die de markt goed kent en weet waar hij mee bezig is. Alles gebeurt heel persoonlijk en volgens de afgesproken deadline.





Jef is positief en gedreven. Hij neemt initiatief, denkt met ons mee, schept overzicht en gaat planmatig te werk. Hij is in staat om onze noden te vertalen naar zijn team om deze samen om te zetten in resultaten.





Jef zijn positieve, persoonlijke aanpak en het aanvoelen van mensen zorgen er voor dat je krijgt wat je verwacht.
Onze marketing werd een persoonlijk verhaal, op ons tempo en volgens onze noden.




