Jouw marketingplan begint hier

Laten we kennismaken en ontdekken op welke manier we een meerwaarde kunnen zijn voor je project.

Wat mag je verwachten van een marketingbrainstorm?

In een gesprek van 120 minuten doen we een beknopte reality-check en krijg je een frisse kijk op je marketing. Het gesprek is daarnaast ook de ideale manier om elkaar beter te leren kennen. Na het gesprek heb je output op 2 niveau's.

Strategisch

Het is belangrijk om op strategisch niveau een aantal zaken voor elkaar te hebben. In onze brainstorm komen we zeker terug op volgende zaken:

  • Je bestaansredenen: waarom worden mensen klant bij je bedrijf en waarom zouden ze dat over pakweg 5 jaar nog steeds doen?
  • Welk probleem je oplost voor wie: hoe is je aanbod opgebouwd en op wie is het gericht?
  • Elke perceptie heb je in het hoofd van je potentiële klant?Wat zijn je doelstellingen voor het komend jaar?

Operationeel

Hoe ziet je marketingplan eruit op operationeel niveau.

  • Welke acties doe je en wat bereik je ermee?
  • Wie doet wat en hoe ben je georganiseerd?
  • Je jaarplan: hoe is je marketingkalender opgebouwd voor een werkjaar? Je marketingteam: wie zit er in je marketingteam en welke expertise mis je mogelijk? Je rapportering: over welke rapporten beschik je en hoe zet je deze in?

Een brainstorm is een goed startpunt als je:

  • Je marketing meer wilt organiseren, structureren en plannen
  • Beseft dat er iets moet veranderen aan je marketingaanpak maar je weet niet wat
  • Op zoek bent naar concrete verbeterpunten in je bestaande aanpak