Sani Complete

Al 10 jaar verzorgt Sani Complete op een nette manier de plaatsing en het onderhoud van sanitaire en verwarmingsinstallaties bij particuliere en professionele klanten. Door voortdurend in te zetten op klantvriendelijkheid en een gestructureerde aanpak slagen ze erin om een ongeziene klantentevredenheid te realiseren. Om hun klanten te laten genieten van de hoogste vorm van comfort, bieden ze ook totaaloplossingen aan, steeds met een menselijke en persoonlijke benadering. Er werken 6 mensen in het bedrijf. 

Sani Complete koos om verschillende redenen voor een samenwerking met De Ondernemersfabriek: 

  1. In hun 10-jarig bestaan hadden ze nog niet aan marketing gedaan
  2. Om verder door te groeien en te professionaliseren waren ze het aan zichzelf verplicht om actief in te zetten op marketing
  3. Ze voelen zich vooral ondernemer, maar hadden geen ervaring met marketing.

Waar hebben we voor gezorgd?

Duidelijke positionering
Onderscheidend vermogen opbouwen in de bouwwereld vind ik persoonlijk nog altijd vrij eenvoudig omdat je mits het respecteren van een aantal basisregels al vrij onderscheidend bent. 

Vandaag is Sani Complete echter een grijze muis zoals er 13 in een dozijn bestaan. Waarom zou je hen bellen en niet de concurrent van achter de hoek? Wel om de volgende redenen; Sani Complete is klantgerichtheid, werkt het liefst en best op basis van een persoonlijke aanpak, zorgt ten allen tijde voor een propere werf en vakmannen én biedt totaaloplossingen die ze uitsluitend uitvoeren met A-merken. 

Door deze waarden expliciet en impliciet uit te spelen in alle marketingkanalen zal het voor de klant eenvoudiger worden om zich te identificeren met de organisatie. 

Een jaarplan
De focus in het marketingtraject is gegaan naar een progressieve opbouw van marketinginspanningen, in functie van beschikbare tijd en budget. Als je nog nooit actief aan marketing gedaan hebt, is het niet evident om instant je ideale kruissnelheid te bereiken.  

We hebben daarom een jaarplan uitgewerkt, dat in deze context voor meerdere jaren opnieuw gebruikt kan worden. Pieter en Lieve kunnen op een door hun gekozen moment inpikken in deze planning, terwijl we ondertussen al bezig zijn met de eerste afgebakende projecten uit te voeren. 

Afgebakende projecten als kick-off
Vooraleer je op kruissnelheid kan komen heb je nood aan een zekere basis om op terug te vallen. Daarom hebben we in dit project drie duidelijk afgelijnde marketingprojecten gedefinieerd om mee te starten.  

  • rebranding om de bestaande huisstijl future proof te maken 
  • website die het verhaal zal vertellen en zal zorgen voor afspraken
  • point of sale materiaal dat Pieter kan helpen om zijn verhaal in een persoonlijk te vertellen
Klant

Sani Complete

Services

Strategie

Jaar

2020

Website

Gallery

No items found.

Andere projecten

Strategie & uitvoering

Een marketingtraject om bestaande ideeën te kanaliseren en een laag creativiteit toe te voegen

Strategie & uitvoering

Marketingtraject gericht op online marketing en algemene groei van het segment zakenreizen.

Volg ons op instagram

@deondernemersfabriek