Bato Bouwmarkt

Kan je ons helpen om onze marketing te structureren?

Bij Bato maken we er onze missie van om elke (ver)bouwer te voorzien van kwalitatieve gereedschappen en te helpen met de keuze van de juiste bouwmaterialen om hun bouw- of tuinproject te realiseren.

Wat ons onderscheid is dat wij meedenken met onze klanten, aannemers en zelfbouwers. We houden van een persoonlijke aanpak en geven iedereen graag het nodige professionele advies. Vlotte leveringen en een goede service zijn voor ons van groot belang. Zo willen we de klanten helpen om hun bouwproject naar een hoger niveau te brengen en hen zo goed mogelijk te ontzorgen.

Waarom we een samenwerking aangingen met De Ondernemersfabriek? We zetten In 2019 een gigantische stap vooruit met ons bedrijf door te verhuizen naar een nieuwe locatie. Vanaf dan moest onze marketing ook op een andere manier aangepakt worden die veel meer in lijn ligt van onze bedrijfsdoelstellingen. Tot dat moment deden we te veel op buikgevoel en waren onze acties weinig doordacht. 

Waar hebben we voor gezorgd?

Structuur
De voorbije jaren deed Bato vooral ad hoc marketing acties. Sommige zaken bedachten ze zelf, andere zaken werden ingefluisterd door verkopers van lokale reclame die volgens. In beide gevallen weinig gestructureerd met alle gevolgen vandien. 

In ons marketingtraject hebben we daarom samen bepaald hoe een ideaal kalenderjaar er kan uitzien voor een bouwmarkt. Op basis van gezond verstand hebben duidelijke periodes afgebakend waarin we met specifieke acties naar buiten gaan komen, die afgewisseld worden met periodes waarin we minder expliciet communiceren. Het overzicht dat we nu hebben zorgt ook voor meer rust binnen de organisatie. 

Een sterke tandem
Tom heeft na de oplevering van het traject besloten om zelf aan de slag te gaan met de uitvoering van het marketingplan. Omdat hij als zaakvoerder nooit met marketing bezig geweest is kwam hij snel tot de vaststelling dat het hem meer energie kost dan opbrengt. Daarom zitten we nu regelmatig samen voor overleg en gaan we samen op zoek naar geschikte partners. We vormen een ideale tandem omdat hij enerzijds weet dat er iemand actief bezig is met de marketing van Bato en anderzijds dat hij zich zelf kan bezighouden met wat hij écht graag doet binnen de organisatie. Op het einde van de rit maakt hij nog altijd zelf de eindbesilssing. 

Wat vond Tom zelf van de samenwerking?

Ik werkte samen met een marketingbedrijf waarbij ik zelf de grote lijnen zelf moest uitzetten. Dit lukte me niet en het bedrijf stelde zelf ideeën voor die telkens een slag in het water waren. Een beetje sceptisch en gefrustreerd nam ik contact op met Jef. Ik was nog altijd van mening dat “vreemde mensen “onze business” niet kenden.

Jef heeft onze sector in kaart gebracht en kritisch naar ons bedrijf gekeken waardoor ik een zeer helder beeld kreeg van onze mogelijkheden op het vlak van marketing. Vanaf dit punt zou ik de uitvoering van het marketingplan dat we samen gemaakt hadden terug zelf in handen nemen. Ik kwam geen stap verder en we bleven heel vaag over de concrete doelen. 

Daarom heb ik Jef gevraagd of we ook de uitvoering samen konden realiseren. We zitten nu regelmatig samen en werken project per project af. Dat zorgt voor rust en vooruitgang. 

Het belangrijkste is dat ik iemand nodig heb die geen eindeloze theorieën verkondigt maar wel iemand die een plan vertaalt naar de praktijk.  

Klant

Bato Bouwmarkt

Services

Strategie, uitvoering

Jaar

2020

Website

Gallery

No items found.

Andere projecten

Strategie & uitvoering

Een marketingtraject om bestaande ideeën te kanaliseren en een laag creativiteit toe te voegen

Strategie & uitvoering

Marketingtraject gericht op online marketing en algemene groei van het segment zakenreizen.

Volg ons op instagram

@deondernemersfabriek